W dniach 12-17 kwietnia uczniowie klas 7 i 8 byli na 6-dniowej wycieczce do Londynu
W Greenwich spacerowali po Parku Królewskim i zobaczyli Obserwatorium Astronomiczne, National Maritime Museum i żaglowiec Cutty Sark. Płynęli statkiem z Greenwich do dzielnicy Westminster, byli na Picadilly Circus, Trafalgar Square, przy siedzibie premiera na Downing Street oraz przy Big Ben. Zwiedzili też dzielnicę City, a tam Tower of London, Tower Bridge i zobaczyli St. Paul's Cathedral. Widzieli również Southwark Cathedral, Globe Theatre (założony przez Szekspira), Buckingham Palace. Spacerowali po Oxford Street, Covent Garden i China Town. Zwiedzili Natural History Museum oraz British Museum. Odylii przejażdżkę kołem widokowym London Eye. Wisienką na torcie była kilkugodzinna wizyta w Warner Bross Harry Potter's Studio z autentycznymi planami filmowymi z filmów o Harrym Potterze. Uczniowie byli też w miasteczku Windsor, gdzie zobaczyli rezydencję brytyjskiego króla Karola III, oraz w Stonehenge, gdzie odwiedziki tajemniczy megalityczny kamienny krąg. Zwiedzili również miasto Oxford, gdzie znajduje się najstarszy uniwersytet na świecie.
Archiwum Aktualności
Wycieczka do Londynu
- 41
Rekrutacja 2025/2026 - potwierdzenie woli
Szanowni Rodzice
Uprzejmie informujemy, że listy kandydatów zakwalifikowanych do klas I szkół podstawowych zostaną ogłoszone w dniu 11.04.2025 r. do godz. 15.00. W związku z powyższym w dniach 14.04.2025 r. - 15.04.2025 r. do godz. 15.00 należy pisemnie lub elektronicznie potwierdzić wolę przyjęcia dziecka do danej szkoły podstawowej. Brak oświadczenia woli przyjęcia dziecka do szkoły oznacza rezygnację z zapewnionego miejsca w danej placówce.
Tydzień Języka Ojczystego
W naszej szkole zakończyły się obchody Tygodnia Języka Ojczystego. Młodzież aktywnie uczestniczyła w różnorodnych zajęciach i projektach literackich, zdobywając nową wiedzę. Towarzyszyły temu niebywałe emocje. Uczniowie przekonali się, że aby osiągnąć sukces trzeba na niego długo i cierpliwie pracować, wspinając się po drabinie uniwersalnych i ponadczasowych wartości. Każdy mógł poczuć się jak król, wkładając na głowę koronę, tak jak pierwszy koronowany władca Polski, Bolesław Chrobry. Dzieci oglądając projekty lekturowe, przeniosły się w świat fantazji i spędziły wspaniałe chwile z bohaterami „Akademii Pana Kleksa” i „Hobbita”. Każdy mógł także sprawdzić swoje kompetencje polonistyczne. Uczniowie poznawali tajniki języka polskiego w niekonwencjonalny sposób. Podróżowali przez różne stacje zadaniowe. Rozwijali i bogacili słownictwo, ćwiczyli poprawność ortograficzną i interpunkcyjną, akcent i dykcję. Dziewczęta i chłopcy uczestniczyli w grach i zabawach. Wystąpiły łamańce językowe, łamigłówki frazeologiczne, rymowanki, poprawianie błędów, polonistyczna gra w „Państwa Miasta”. Wyjątkowe zainteresowanie wzbudziły archaizmy, będące dla dzieci nie tylko atrakcją, ale i zagadką. Uczniowie zostali nagrodzeni celującymi i bardzo dobrymi ocenami z języka polskiego oraz słodkimi upominkami.
Młodzież odkryła, że obcowanie z językiem ojczystym niesie ze sobą wiele przyjemności. Takie kreatywne działania najdłużej zostają w pamięci uczniów. Po latach wspomina się je z łezką w oku.
3