Aktualności

        • Szklane inspiracje w naszej szkole
          • Szklane inspiracje w naszej szkole

          •  

               Podczas lekcji techniki uczniowie poznali proces powstawania szkła, jego pochodzenie oraz znaczenie w codziennym życiu. Dowiedzieli się również, że szkło jest materiałem, który można wielokrotnie przetwarzać, co ma istotny wpływ na ochronę środowiska. 

               W ramach zajęć praktycznych dzieci stworzyły własne, kolorowe „szklane butelki”, wykazując się dużą pomysłowością i kreatywnością. 

               Zajęcia przebiegły w atmosferze twórczej pracy, a uczniowie zdobyli cenną wiedzę na temat ekologii i recyklingu. 

        • „Poprzytulaliśmy Polskę” – warsztaty w Edukatorium Fabryki Wody
          • „Poprzytulaliśmy Polskę” – warsztaty w Edukatorium Fabryki Wody

          •  

               Uczniowie klas 4A i 4B wzięli udział w wyjątkowym projekcie edukacyjno-kulturalnym zatytułowanym „Poprzytulaj Polskę, realizowanym w Edukatorium Fabryki Wody. Celem przedsięwzięcia było wzmacnianie poczucia wspólnoty narodowej, budowanie tożsamości kulturowej oraz rozwijanie wrażliwości patriotycznej wśród dzieci i młodzieży.

               Podczas zajęć uczniowie mieli okazję odbyć niezwykłą podróż po Polsce, poznając to, co w naszym kraju wyjątkowe, bliskie i budzące dumę. Wystawa, angażująca wszystkie zmysły, prezentowała różnorodne oblicza patriotyzmu w sposób nowoczesny, przystępny i inspirujący.

               Dzieci odwiedziły liczne strefy tematyczne, m.in.:

            • Kącik Konstytucji,

            • Kącik Kulturalny,

            • Galerię Sztuki Polskiej,

            • Kącik kulinarny,

            • Kącik przyrodniczy,

            • Kącik kibica.

               Każda z przestrzeni stwarzała możliwość aktywnego uczestnictwa – uczniowie mogli dotykać eksponatów i instalacji, rozpoznawać dzieła sztuki, podejmować wyzwania językowe, takie jak łamańce językowe i regionalizmy, a także przebierać się, kibicować czy odpocząć w aranżowanym „polskim lesie”.

               Nie zabrakło również symbolicznego elementu tytułowego – dzieci mogły „przytulić Polskę”, obejmując poduszki w kształcie mapy naszego kraju.

              Dzięki tej niezwykle ciekawej i angażującej wystawie uczniowie mieli okazję w przystępny, nowoczesny i pełen emocji sposób obcować z polską kulturą i tradycją. Warsztaty były nie tylko lekcją patriotyzmu, ale również doświadczeniem, które pozwoliło młodym uczestnikom odkryć, jak wiele powodów do dumy daje nam nasza ojczyzna.

        • Tydzień Budowania Relacji oraz Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej
          • Tydzień Budowania Relacji oraz Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej

          •  

               W ramach Tygodnia Budowania Relacji oraz Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej w naszej szkole zrealizowano szereg działań.Celem przedsięwzięcia było wzmocnienie więzi między uczniami, kształtowanie umiejętności współpracy, wzajemnego wsparcia oraz promowanie postaw szacunku i odpowiedzialności zarówno w świecie realnym, jak i w przestrzeni wirtualnej.

             

            • emocje, wsparcie i integracja

               Uczniowie klasy IV c podczas zajęć wychowawczych oraz języka polskiego podjęli rozmowy na temat emocji, znaczenia wspólnoty i wzajemnej pomocy. Zajęcia miały charakter warsztatowy – oparte były na różnorodnych zabawach integracyjnych, które sprzyjały lepszemu poznaniu się nawzajem i budowaniu poczucia jedności. Szczególnie ważnym elementem było wspólne przygotowanie plakatu-puzzli. Każdy uczeń opracował swój fragment, a dopiero po połączeniu wszystkich elementów powstała pełna, spójna całość. Ćwiczenie to miało symboliczny wymiar – pokazało, że każdy jest ważną częścią zespołu, a największą siłę klasa zyskuje wtedy, gdy działa razem. Dzięki wspólnym grom, rozmowom i aktywnościom uczniowie nie tylko dobrze się bawili, ale też przekonali się, że razem można osiągnąć więcej.

               W klasie 3A uczniowie brali udział w różnorodnych zabawach integracyjnych oraz ćwiczeniach mających na celu rozwijanie współpracy, wzajemnego zaufania i umiejętności skutecznej komunikacji. Podczas zajęć dzieci uczyły się, jak słuchać siebie nawzajem, dzielić się pomysłami i wspólnie rozwiązywać pojawiające się trudności. W ramach wspólnej pracy klasa opracowała zestaw zasad sprzyjających utrzymaniu przyjaznej atmosfery, wzajemnego szacunku i poczucia bezpieczeństwa.

               Zajęcia przebiegały w ciepłej, miłej i twórczej atmosferze, a uczniowie z entuzjazmem angażowali się w proponowane aktywności. Chętnie współpracowali w grupach, wspierali się nawzajem i wykazywali dużą pomysłowość podczas wykonywania zadań. Spotkanie pozwoliło nie tylko lepiej się poznać, ale również umocniło więzi między uczniami oraz wzmocniło poczucie wspólnoty klasowej.

               Na lekcjach języka polskiego uczniowie klas 5b, 5c, 7b i 8a rozmawiali o tym, że SŁOWA MAJĄ MOC – mogą ranić, ale też wzmacniać więzi i budować przyjazne relacje. Omawiali jak tworzyć atmosferę zaufania i zrozumienia, reagować na przejawy przemocy oraz dbać o serdeczne kontakty z kolegami i koleżankami. Uczniowie chętnie przygotowali plakaty promujące przyjaźń, współpracę i wzajemny szacunek

               "Tego typu działania mają ogromne znaczenie profilaktyczne – uczą odpowiedzialności za słowa i zachowania. Dziękuję wszystkim uczniom za aktywny udział i wielkie zaangażowanie!" -podsumowuje p. Ewa Komorek

            • rozmowy o cyberprzemocy i netykiecie

               Kolejnym istotnym aspektem tygodnia były zajęcia z informatyki, podczas których uczniowie podejmowali tematykę cyberprzemocy i bullyingu. Dyskutowali o możliwych konsekwencjach obrażania i wyśmiewania w sieci, a także o tym, jakie działania należy podejmować w sytuacji, gdy są świadkami lub ofiarami przemocy internetowej. Nauczyciel zaprezentował przykłady sytuacji wymagających reakcji, a uczniowie zgodzili się, że kluczowe są: wzajemny szacunek, wsparcie oraz stosowanie zasad netykiety. Rozmowy uświadomiły im, jak wielkie znaczenie mają słowa – zarówno w codziennym życiu, jak i w Internecie.

            • gry zespołowe

               Uczniowie klasy VIII b uczestniczyli w niezwykłej zabawie integracyjnej „Most”. Zadanie polegało na wspólnym skonstruowaniu stabilnej budowli z nietypowych materiałów, m.in. kartek, taśmy, sznurków, spinaczy czy słomek. Każda grupa odpowiedzialna była za własny fragment mostu, jednak ostateczny sukces był możliwy jedynie wtedy, gdy wszystkie elementy zostały połączone w całość. Dzięki tej aktywności uczniowie mogli doświadczyć w praktyce, że: - współpraca i wzajemne słuchanie prowadzą do celu, - kompromis często bywa kluczem do sukcesu, - każdy uczestnik wnosi coś cennego do wspólnego działania. Ostatecznie udało się zbudować most – symbol jedności i relacji. Zadanie nie tylko dało uczniom wiele satysfakcji i radości, ale także pokazało, jak ważne jest łączenie sił, szukanie rozwiązań i docenianie pracy całego zespołu.

            • działania integracyjne

               W ramach Tygodnia Budowania Relacji oraz Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej zorganizowano także dodatkowe formy aktywności, które sprzyjały integracji uczniów oraz wzmacniały więzi koleżeńskie. Poszczególne klasy uczestniczyły w wyjściach integracyjnych do kina, wspólnych spotkaniach przy pizzy oraz zabawach na placu zabaw. Na lekcjach wychowania fizycznego rozgrywano przyjacielskie mecze, organizowano gry i zabawy integracyjne.

               Był to czas nie tylko wspólnej rozrywki, ale także budowania przyjaźni i pozytywnej atmosfery w zespołach klasowych. Podczas godzin wychowawczych odbywały się również pogadanki na temat wzajemnego szacunku, współpracy i umiejętności rozwiązywania konfliktów. Dodatkowym elementem tygodnia był „Mural pozytywnych emocji i myśli” – specjalne miejsce, w którym uczniowie mogli zapisać dla siebie nawzajem miłe słowa i pozytywne wiadomości. Ta inicjatywacieszyła się dużym zainteresowaniem i pokazała, jak ważne jest docenianie i wspieranie innych.

             Wolontariat szkolny w ramach Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy wśród Rówieśników zorganizował „Słoik Pozytywnych Myśli”. Uczniowie przygotowali karteczki z motywującymi i życzliwymi hasłami. Następnie rozdawali je dzieciom i nauczycielom podczas przerw. Akcja miała na celu szerzenie dobra, uśmiechu i wzajemnego wsparcia w szkolnej społeczności.

            Podsumowanie

               Tydzień Budowania Relacji i Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej był czasem pełnym wartościowych rozmów, współpracy i wspólnych doświadczeń. Uczniowie uczyli się otwartości, wzajemnego wsparcia i budowania pozytywnej atmosfery w klasach. Zrealizowane działania pokazały, że: - razem możemy więcej, - wzajemny szacunek i życzliwość są podstawą dobrych relacji, - zarówno w realnym świecie, jak i w sieci odpowiedzialne zachowania mają ogromne znaczenie.

               Dzięki różnorodnym formom pracy – od gier integracyjnych, przez dyskusje i warsztaty, aż po kreatywne zadania zespołowe – uczniowie nie tylko zdobyli wiedzę, ale przede wszystkim umocnili poczucie wspólnoty i przekonanie, że budowanie pozytywnych relacji to wartość, która procentuje każdego dnia.

        • „Bezpieczna droga do szkoły”
          • „Bezpieczna droga do szkoły”

          •  

               Zajęcia profilaktyczne dla uczniów klas pierwszych.

               W ramach działań profilaktycznych uczniowie klas pierwszych uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych przeprowadzonych przez funkcjonariuszy Strazy Miejskiej pod hasłem:"Bezpieczna droga do szkoły".

               Celem spotkania było przypomnienie i utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach, zwłaszcza w rejonie przejść dla pieszych oraz w pobliżu szkół. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach, chętnie odpowiadali na pytania prowadzących i wykazywali się bardzo dobrą znajomością podstawowych zasad bezpieczeństwa. W praktycznych ćwiczeniach potrafili właściwie reagować na sytuacje, w których zbliżał się pojazd, a także prawidłowo oceniali moment bezpiecznego przejścia przez jezdnię.

              Zajęcia przebiegały w atmosferze zainteresowania i zaangażowania, a jednocześnie stanowiły doskonałą okazję do integracji zespołów klasowych. Dzieci miały możliwość współpracy w grupach, wzajemnego wspierania się oraz utrwalania postaw odpowiedzialności za własne i cudze bezpieczeństwo.

              Serdecznie dziękujemy funkcjonariuszom Straży Miejskiej za przeprowadzenie wartościowych zajęć oraz zaangażowanie w edukację najmłodszych uczniów. Spotkanie stanowiło ważny element działań szkoły na rzecz bezpieczeństwa dzieci w drodze do i ze szkoły.