Uczniowie klasy 5b w niezwykle twórczy sposób zmierzyli się z lekturą „Chłopcy z Placu Broni”. Zamiast tradycyjnego omawiania książki, dzieci przygotowały przestrzenne makiety Placu Broni, dzięki którym mogły spojrzeć na tekst literacki z zupełnie nowej, bardziej realistycznej i emocjonującej perspektywy.
Podczas pracy nad projektem uczniowie wykazali się ogromną pomysłowością. Do tworzenia makiet wykorzystali najróżniejsze materiały: kamienie, gałązki, piasek, pudełka, patyczki po lodach, tkaniny, plastelinę, drewno, karton, a nawet klocki LEGO. Każdy element został starannie przemyślany – od tartaku i sągów drewna, po słynną budkę Słowaka, tak ważną w powieści. Kreatywność i zaangażowanie można było ocenić jednoznacznie – na piątkę z plusem!
Podczas prezentacji projektów sala zamieniła się w tętniący życiem świat bohaterów powieści. Uczniowie z dumą opowiadali o swoich pracach, zwracając uwagę na najdrobniejsze detale. Goście – uczniowie z różnych klas – z zaciekawieniem oglądali makiety, porównywali je, zadawali pytania i odkrywali, jak różnorodne mogą być interpretacje tego samego miejsca.
Dzięki makietom wszyscy mogli poczuć atmosferę XIX-wiecznego Placu Broni – zwykłego, niepozornego placu między kamienicami, który dla bohaterów stał się centrum świata, miejscem lojalności, odwagi, przyjaźni i marzeń. Dla Nemeczka, Boki czy Feriego Acza był jak Dziki Zachód czy bezkresna preria – przestrzenią wielkich przeżyć i zmagań o to, co dla nich najważniejsze.
W klasie panowała radość, ożywienie i prawdziwe poruszenie. Uczniowie mogli nie tylko zaprezentować swoje prace, ale także spojrzeć na lekturę oczami kolegów, co stworzyło wyjątkowy pretekst do rozmów o współpracy, kreatywności i sile dziecięcej wyobraźni.
Gratulujemy klasie 5b pomysłowości, zaangażowania i pięknej interpretacji lektury!Takie projekty pokazują, że książki mogą ożywać – dosłownie.